Tralee, Kerry

22 mei 2019 - Tralee, Ierland

Woensdag 22 mei,  al was hier enige twijfel en discussie over. Volgens mij was het al de 23ste en voor Walter was het nog maar dinsdag.  De campingeigenaar zette ons weer op het goede spoor.  Een koppel uit Beieren bleek dezelfde problemen te hebben.

Onderweg kocht ik bij een lokale bakker een brood en volkoren scones . Deze laatste konden we onderweg verorberen met een laagje boter erop. Rond 13:00 vond ik eindelijk een plaats waar ik de citroen-met-kip een half uurtje kwijt kon.  Voor elk een bord met een scone en een mes.  Ik sneed de mijne door zoals je een pistolet doorsnijdt. Ondanks het feit dat ik dit zeer voorzichtig deed, had ik plots 27 stukjes.  Toen ging Walter heel serieus  experimenteren door er sneetjes van te snijden. Resultaat : een bord vol kruimels.  Beteuterd keken we naar onze borden en toen naar mekaar. Toen ik zei dat de bakker er lijm was vergeten in te doen, dacht Walter dat de Compactuna wellicht uitverkocht was.  Hij heeft er  terug één geheel kunnen van maken door er Griekse yoghurt en gelei door te husselen.

Vandaag werden er geen foto’s gemaakt. We beginnen het landschap precies gewoon te worden.  Ons enige uitstapje bestond uit een wandeling naar de plaatselijke Lidle en die ziet er overal hetzelfde uit !

1. Rita VAN DER HAEGHEN:
    23 mei 2019
    rustig aan mag ook eens he ,, ja kennen ze daar wel Compactuna ,, ik wel als metsersdochter he ,,haha
    uitkijken naar jullie volgende reportage verder ,,,
    knuff
    RXX