Spanje 12/03 - 19/03

19 maart 2022 - Xeraco, Spanje

Zaterdag 12 maart zat er om 8:00 een was in de machine.  Huishoudelijke taken stoppen nooit. Ondertussen dook ik in de douche. Fris gewassen stond ik nadien te wachten op het eindsignaal van de wasmachine toen ik het gezelschap kreeg van een Duitser.  Lekker gekeuveld tot er nog een man verscheen om zijn wasje te doen. Die was pas aangekomen en vroeg uitleg in het Engels.  Na de nodige informatie vroeg ik : ‘Where are you coming from ?’   Awel die man was from ‘Belgium’, from Ostend.   Sprak die toch wel gewoon Nederlands zekers.
Het was aangenaam warm ook al stond er een stevige wind.

Buurman Paul ging zalm roken en deelde de vis met ons. Zalig lekker was die.  Ik heb dan maar hun spullen mee afgewassen.

Zondag 13 maart maakte ik rond 8:00 een wandeling naar het strand.  Tot mijn grote verbazing zaten daar een tiental vissers. Het eerste groepje was zijn spullen aan het inpakken. Ik veronderstel dat die daar de hele nacht gezeten hadden.

Maandag 14 maart  reden we met de camper naar Cullera om boodschappen te doen.

Dinsdag 15 maart had Bert ons uitgenodigd om uit eten te gaan in Taverness.  We reden er met de bus naartoe.   Na het eten doken wij nog even in de plaatselijke Mercadona terwijl de rest nog een paar Carejillo’s soldaat maakten.

Woensdag 15 maart waren we vroeg uit de veren. Voor dag en dauw gedoucht en ontbeten.  We reden met de bus en trein naar Gandia.  Door de slechte weersverwachtingen hadden we de fietsen al ingepakt achterop de camper.
Door de Fallasfeesten geraakten we niet tot bij de informatiekiosk. We liepen dus lukraak ergens naartoe.  We zagen een winkel met bedrijfskledij en schoeisel. En daar stonden ze : de  ideale sleffers  voor Walter voor op de camping. Na 5 jaar zoeken eindelijk gevonden.
De verkoper wees ons de weg naar onze volgende stop : de MediaMarket.  Na 500 m zei iets in mij dat we verkeerd liepen.  Maps.me erbij gehaald om de weg te wijzen.  We kwamen voorbij een busstation. Dat was dus gewoon de achterkant van het treinstation. Een lekker rondje gelopen dus.
Poging 2 ging door een winkelwandelstraat.  Veel Fallasbeelden tegengekomen en een optocht van leuk geklede dames en heren. Hier en daar speelde een mini orkest opzwepende muziek.

Uiteindelijk bereikten we onze bestemming. In de MediaMarket vond Walter de tondeuse van zijn dromen.

Onze honger stilden we met een warm broodje in de Carrefour.

De wandeling terug verliep gelukkig vlotter. De trein van 14:55 was net vertrokken en het was dus wachten op die van 15:25.  Tijd voor een lekkere cappuccino.  In Tavernes hoefden maar 10 minuten op de bus te wachten.  Oorspronkelijke was het de bedoeling om te voet naar de camperplaats te gaan maar onze pijp was uit.  We hadden 12997 stappen op de teller.

Donderdag 17 maart was er regen, veel regen maar nog meer wind.  In de namiddag begonnen we aan een strandwandeling van toch wel 100m. We konden ons amper staande houden dus wandelden we maar door de straten.  Daar liepen we enigszins beschut.

Vrijdag 18 maart betaalde ik de camping  zodat ik dat op de vertrekdag niet meer moest doen.  Na de middag deed ik een afscheidsrondje . Eerst kwamen Sonia en Eddy aan de beurt . Adressen uitgewisseld en dan naar Carine en Eddy. Wat bijgepraat  en dan als laatste naar Rita en Bert.   Daar kwam na 5 minuten al bezoek zodat ik mijn tocht verder zette.  Onderweg bracht ik buurvrouw Hanneke ook op de hoogte van ons vertrek.  Die nodigde ons prompt op de koffie uit.
Buurman Paul vertrekt samen met ons. Hij rijdt wel naar het zuiden , wij noordwaarts.