De landing van Normandië

6 juni 2019 - Zandvliet, België

Woensdag 5 juni

75 jaar na de landing van Normandië na WO ll wordt dat in Cherbourg en omstreken uitbundig herdacht. We voelden meteen nattigheid toen we op weg gingen naar de eerste camping in Isigny sur Mer. We zagen oude legervoertuigen en oude vliegtuigen . Ik dacht : ‘dit komt niet goed’ en Walter zei : ‘ik denk dat er geen plaats zal zijn op de camping’ . Ons gevoel werd bewaarheid.  Dan maar rechtsomkeer op de parking en even brainstormen voor onze volgende stap. Ondertussen was het al 17:00 en besloten we een camping te zoeken buiten Normandië en liefst vlakbij de snelweg.  Daar kwamen we pas in de buurt rond 22:00 en besloten dan maar om koers te zetten naar huis.  En toen begon het te gieten. Balen was de combinatie donker, regen en ruitenwissers. Rond middernacht gaf de boordcomputer dan ook nog aan dat we een platte band hadden.  Gestopt en gecheckt . Gelukkig was het vals alarm en zeiknat zetten we onze tocht verder. Toen bleken we na een half uurtje rijden 4 lekke banden te hebben.  In de buurt van Lille liet de gps het afweten en bleken ‘Courtrai’ en  ‘Gand’ onvindbaar.  Daar wordt je meteen klaar wakker van.  Op een rotonde heb ik 3 rondjes gereden voor ik kon beslissen welke afrit de goeie zou kunnen zijn.  De goden bleken ons goedgezind.  Ook nog toen er tussen Lokeren en Sint Niklaas een onverlichte  vrachtwagen op het rechter baanvak stond.  De vrachtwagen voor mij zag ik een rijvak opschuiven en ik voelde meteen dat er iets niet klopte. Daardoor ging ik alvast flink remmen . Ik kon niet uitwijken omdat er een vrachtwagen naast mij reed.  Op het laatste nippertje kon ik gelukkig naar links.  Pfff.

Om 2:55 reden we de auto + Kip onder de carport.

1. Jakiemow Antonina:
    6 juni 2019
    Eind goed, al goed. Welkom thuis!! En nu goed uitrusten voor de volgende trip.
  2. Elke:
    6 juni 2019
    Welkom terug! We hebben genoten van jullie verhalen en foto's.
  3. Anne-Marie Meuris:
    Spannend slotverhaal!