Belfast en Bushmills

13 mei 2019 - Bushmills, Verenigd Koninkrijk

Maandag 13 mei is een belangrijke datum : de eerste dag van onze vakantie dat ik kan mailen vanuit onze Kip.

Afgelopen zaterdag verlieten we Dublin maar niet zonder slag of stoot. Het meneerke van de gps zei dat we op het rond punt de 2de afslag moesten nemen. Toen bleek er helemaal geen rond punt te zijn en moest ik met de stroom mee , de verkeerde richting uit.  Snelweg af, snelweg terug op, houd links aan , houd rechts aan en het kwam toch nog goed.  190 km verder een gelijkaardig scenario bij het binnenrijden van Belfast.  Daarna misten we de camping ook nog. Ten einde raad stopte ik bij de ICE Bowl  in Dundonald om de weg te vragen, bleek dat dat ook de receptie van de camping was. Oef !  We kregen een code mee om de poort te openen.

E55F6263-A773-4A30-A3AB-EE142894D40E

Om te bekomen  van al de doorstane emoties ,hebben we ons getrakteerd op een lekker etentje in een Indisch restaurant

Vooraf had ik alles netjes uitgezocht om de volgende dag met het openbaar vervoer naar de stad te rijden.  Jammer genoeg had ik niet gezien dat er op zondag geen bussen reden. Dan maar met de auto naar het Titanic Museum . Om lijf en leden niet te belasten stapten we daar eerst op een Hop On Hop Off bus voor een sightseeing tour. De beste beslissing van de dag. Veel gezien zonder moe te worden.

0F6D1E76-ECE9-4DDE-B221-D41D3BFF430A

Vandaag ging de tocht verder in Noord Ierland richting Giants Causeway, helemaal in het noorden. Meneerke van de gps zette ons halverwege weer op het verkeerde been. Hij liet ons een afslag nemen om dan doodleuk te zeggen : keer om !  Dat ging niet en we hebben dus een stukske boerenbuiten te zien gekregen waar wij blijkbaar de eersten waren met een sleurhut.  Rond 13:00 arriveerden we in Bushmills waar we eerst een bodemke legden voor ons bezoek aan de whiskeystokerij.  Die lag op wandelafstand . Na het geleid bezoek mochten we proeven. Na de 7de slok begon ik het nog lekker te vinden ook.

6D7E1764-955F-4030-9963-B4C5FAF0320A

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Rita VAN DER HAEGHEN:
    14 mei 2019
    hoi Chris en Walter ,
    ja technologie is ook soms niet alles he ,,maar alle wegen leiden naar Rome (dublin) ,,, bbbbrrr k mag er nie aan denken ,,,,, ik denk dat ik in Waarniestan zou uitkomen haha ,,
    tof ,,die camping is wel serieus beveiligt precies ,,,, ne ferme sloek genomen ,,groot gelijk ,,en zoals je zei ,,met de bus zie je veel en word je niet moe ,,, ,,,,,ja dat gaat een reis zijn om nog lang van na te genieten ,,,,,
    nog veel plezier ,,en tot verder
    dikke knufff
    Rxx