Sliabh Liag oftewel Slieve League

16 mei 2019 - Teileann, Ierland

Woensdag 16 mei trotseerden we niet alleen  één van de hoogste zeecliffen in Europa maar ook een hoop plaatsnamen in Gaelic.  De weg er naartoe, via een leeggelopen Teelin Bay , was smal , steil bochtig.

DSC_2731

Onderweg werden we opgehouden door een schapenhoeder die net zijn kudde verplaatste.

IMG_9418

Door een veehekken te openen konden we nog een heel eind verder rijden.  Het was wel oppassen geblazen voor loslopende schapen en nog losser lopende wandelaars.  Het uitzicht was fenomenaal en er was de mogelijk om te voet nog een stuk hoger te klimmen.  De treden waren gemaakt van platte stenen en ook al waren ze heel onregelmatig gelegd, het was makkelijk klimmen.

DSC_2767Rechts van het meer zie je op de weg onze auto staan.

DSC_2742DSC_2747

DSC_2765

Nadien reden we naar een ander uitzichtpunt op de Wild Atlantic Way.  Het landschap er naartoe deed me terug denken aan mijn eerste reis naar Noorwegen.

DSC_2808

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Joeri Puttevils:
    16 mei 2019
    De foto's tonen magnifieke uitzichten. Het moet echt fantastisch zijn om daar rond te kunnen lopen...
  2. Rita VAN DER HAEGHEN:
    17 mei 2019
    ik kan alleen maar zeggen ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,WAAAAUUUWWW !!!! daar mogen ze me ook naartoe sturen hoor .
    knuff
    Rx
  3. Janssens Antoine:
    17 mei 2019
    Adembenemend landschap die je mooi hebt kunnen vangen in je fototoestel.
    Veel plezier nog.
    Groetjes