Glogheen, Ierland

1 juni 2019 - Clogheen, Ierland

Zaterdag 1 juni.

Veiligheidshalve een telefoontje gepleegd naar een camping in Clogheen , 25 km zuidelijker. Prachtig gelegen aan de voet van een berg van 720 m hoogte.  We werden naar een weide achter de camping geloodst tussen een zee van tenten.  Ik vermoed dat ze speciaal omgevormd werd om iedereen een plaatsje te kunnen geven met dit verlengde weekend. We kregen leuke buren langs alle kanten en ik waande me een beetje op een festivalweide. Iets tussen Rock Werchter en Regae Geel.  We genoten van de rugby- en hurlingpartijtjes van de kinderen en de verwoede pogingen van hun ouders om de tenten op te zetten.

Tot zover hadden we het prima naar onze zin. Tja en dan begon iedereen vuurtjes te maken om te bbq’ n. Ik verdenk sommigen ervan dat ze daarvoor autobanden gebruikten.  Onze Kip ruikt naar een Bokrijkhuisje met open haard.  De veertien dagen zeelucht , die een weldaad voor de longen waren, werd op 5 minuten om zeep geholpen.  Na het smullen van het verkoolde vlees dachten we dat de vuren zouden gedoofd worden. Niks daarvan, er werden nog wat rubberbanden op gegooid voor wat extra warmte.  Onze gebeden voor een fikse regenbui werden niet verhoord : er vielen alleen wat muggenpiskes.

We ziiten nu in de binnenspeeltuin met een 50-tal gillende kinderen.  De lucht is hier niet rokerig maar het lawaai schat ik boven de 100 decibel.  De omstandigheden om te bloggen zijn dus verre van ideaal.  Een mens moet er iets voor over hebben.

1. Jakiemow Antonina:
    1 juni 2019
    Tja, zodra de zon ergens komt piepen wees er dan maar zeken van de de BBQ tevoorschijn komen. Hetzelfde verschijnsel in het najaar, zodra het een beetje kouder is gaan de houtkachels aan met hetzelfde resultaat. "Ongezonde lucht" en dan maar zagen over de luchtkwaliteit. De mensen zorgen er zelf voor.
  2. Juditta Gegusch:
    1 juni 2019
    Oh, da habt ihr ja heftige Erlebnisse. Wir waren 2 Tage mit ein paar Fischern alleine am See bei Crossmolina. Haben heute das Famine national Museum bei Strokes town angeschaut und den Garten bewundert. Jetzt sind wir auf einem Campingplatz in Athlone und wollen morgen eine Bootsfahrt auf dem Shannon machen und den Rosengarten bei Glasson anschauen.
    Liebe Grüße und eine gute Nacht. Kann leider keine Bilder schicken.
  3. Janssens Antoine:
    2 juni 2019
    Hier ook vooral in de eerste koude dagen van het jaar kan de lucht heel ongezond zijn want vele mensen steken dan hun open haard of allesbrander aan omdat dat oooh zo gezellig is. Kunnen we niet gewoon gelukkig zijn zonder daarvoor in de vlammetjes te kijken en gensters met geknetter zien weg te vliegen? Een BBQ is ook niet mijn ding, dikwijls is het vlees aangebrand of nog niet volledig gaar. Nog een leuk verlof verder.